Sposoby demontażu kul haków holowniczych

Producent Auto-Hak posiada w swojej ofercie cztery modele haków holowniczych, różnice polegają na sposobie demontażu kuli. Parametry techniczne takie jak uciąg czy nacisk na kule pozostaje bez zmian. Każdy hak występuje w wersji z kulą odkręcaną i wypinaną poziomo (poza niektórymi samochodami dostawczymi). Wiele modeli jest również dostępne z kulą wypinaną pionowo (tzw. haki wertykalne).

 

Kula odkręcana

Najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest kula haka odkręcana przy pomocy dwóch śrub. Okręcenie kuli nie sprawia większych problemów większości użytkowników. W celu demontażu należy użyć dwóch kluczy. Demontaż zajmuje zaledwie kilka minut.

Kula wypinana poziomo

Demontaż kuli jest bardzo prosty i szybki. Nie wymaga użycia narzędzi. Po wypięciu kuli z gniazda haka holowniczego pozostaje ono widoczne pod zderzakiem. Zaślepiamy je specjalną plastikową zaślepką aby chronić je przez zabrudzeniem. Demontaż kuli następuje po obniżeniu w dół wajchy z prawej strony haka. Następnie kula zostaje odblokowana i można ją wyciągnąć. Jest to alternatywa dla drogiej wersji haka wypinanego pionowo.

Kula wypinana pionowo

Dla najbardziej wymagających użytkowników. Po zdemontowaniu kuli hak jest nie widoczny. Dodatkowo kula zabezpieczona jest zamkiem z kluczykiem, rozwiązanie to utrudnia kradzież kuli. Wypięcie kuli odbywa się poprzez przekręcenie pokrętła i wysunięcie kuli w dół. Czynność ta jest bardzo prosta i nie wymaga użycia siły.

Kula flanszowa odkręcana

Rozwiązanie najczęściej spotykane w samochodach dostawczych. Kula haka odkręcana przy pomocy dwóch lub czterech śrub. W większości wersji haków jest możliwość regulacji wysokości kuli. Okręcenie kuli nie sprawia większych problemów większości użytkowników. W celu demontażu należy użyć dwóch kluczy. Demontaż zajmuje zaledwie kilka minut.

W razie jakichkolwiek wątpliwości w doborze haka prosimy o kontakt.